Prečo nemôže byť poštovné na vzorky zadarmo

Pretože za poštovné platíme prepravným spoločnostiam, tak ako im platí úplne každý e-shop a nemôžeme rozdávať peniaze. Poštovné ZADARMO NEEXISTUJE. Vždy ho platíte. Je nereálne, aby bolo poštovné zadarmo poskytované pri takej nízkej hodnote objednávky ako je objednávka vzoriek. Naša firma nezastáva tento reklamný trik občas používaný na zákazníkoch firmami, ktoré si schovajú náklady na dopravu do marže produktu a tvária sa, že poštovné máte zadarmo. Nemáte, platíte zaňho v cene produktu, ktorého cena tým prezrádza, že je len umelo navýšená o tieto náklady, čo nesvedčí o kvalite takého produktu ale skôr o jeho nízkonákladovej výrobe. V cene produktu tak neplatíte za jeho kvalitu ale za skryté náklady na reálne predajcom zaplatené poštovné. Žiadny prepravca totiž nebude doručovať žiadnemu e-shopu tisíce zásielok len tak zadarmo.

poštovné na vzorky zadarmo
Giovani® je registrovaná ochranná známka a predstavuje najvyššiu kvalitu parfémov na pranie na trhu. Kvalitnejší produkt tohto druhu na trhu nenájdete. Vyrábame vysokokvalitné produkty a preto si nemôžeme dávať reálne platené náklady na dopravu do obchodnej marže produktov a tváriť sa, že “poštovné je zadarmo”. Nie je, platíme zaň. Cena našich produktov u nás odzrkadľuje ich kvalitu a nie reálne platený náklad na poštovné, ktorý platíme prepravcom. Nemáme nízkonákladové lacno vyrobené produkty. Doprava zadarmo alebo prehnané zľavy sa väčšinou zvyknú dávať na nelukratívne, málo zaujímavé a ťažko predajné menej kvalitné produkty, ktoré predajca nevie predať, ležiaky na sklade a podobne. My také produkty nemáme. O našu značku je obrovský záujem vďaka jej už na prvý pohľad najvyššej kvalite na trhu.

Dopravu zadarmo u nás máte pri objednávkach nad 50 EUR, ale nechceme používať reklamné triky na našich zákazníkoch pojmami ako “doprava zadarmo” aj pri nižších objednávkach a klamať tak zákazníkov, či znižovať kvalitu produktov a poskytovaných služieb a podobne.

Naša značka si získala zákazníkov vysokou kvalitou produktov, ale aj rýchlych služieb. Giovani® je najrýchlejšie rastúcou značkou parfémov na pranie na slovenskom trhu, aj ďalších trhoch susediacich krajín. Žiadna iná značka parfémov na pranie nerástla po svojom vstupe na trh tak rýchlo, ako Giovani®. Za prvých 9 mesiacov sme dokázali to, čo iným značkám trvalo aj niekoľko rokov. Na trhu sme od decembra 2022. Kvalitu si chceme udržať. Preto si u nás môžete byť istý, že u nás sa platí za reálnu hodnotu a vysokú kvalitu. Pretože kvalita má aj svoju hodnotu.

Bežná cena, akú platí každý e-shop s dobre vyjednanou zmluvou najlacnejšiemu dopravcovi na Slovensku je približne 2,25 EUR (+ prípadne aj dobierkový poplatok ak je zásielka na dobierku). A približne takúto sumu platí aj za tú najmenšiu a najľahšiu možnú zásielku (vzorky). Pri tisícoch objednávok denne by poskytovanie poštovného zadarmo pre predajcu znamenalo niekoľko tisíc eurové finančné straty denne.

Čiselný prepočet poštovného ,,zadarmo"

doprava zadarmo vzorkyAk je stále nepochopené prečo nie je možné, normálne a ekonomicky zdravé ak e-shop pri objednávke takejto nízkej hodnoty poskytuje aj poštovné zadarmo, skúsme si to znázorniť aj konkrétnejšie na príklade: Ak má e-shop napr. 3.000 objednávok vzoriek denne, za poštovné všetkých zásielok zaplatí prepravcovi približne 6.750 EUR. Keďže poštovné poskytol e-shop zákazníkovi aj pri takejto nízkej hodnote objednávky zadarmo, znamená to pre e-shop dennú finančnú stratu vo výške okolo 6.750 EUR, mesačnú stratu vo výške 209.250 EUR.

Je v poriadku z hľadiska finančnej stability a zodpovednosti firmy, z hľadiska zachovania, udržania, či prípadne aj zvyšovania kvality produktov a služieb firmy nechávať si dobrovoľne spôsobovať takéto obrovské finančné straty? A to len preto, aby e-shop zaujal široké spektrum zákazníkov? Je normálne kupovať si zákazníkov mesačne sumou okolo 209.250 EUR vyhodenou do koša? Je zodpovedné takéto konanie firmy voči štátnym úradom, inšpekcii práce, daňovému úradu a podobne?

 

Aké je ponaučenie?

Ak vyhľadávate kvalitný produkt, ktorý plánujete používať a užívať si jeho špičkové účinky, nestojí vám to za to váhanie nad eurom hore dole, ktoré je potrebné zaplatiť na poštovnom. Stálo by za to kúpiť si nekvalitný produkt, ktorý nikdy viac neobjednáte len preto, lebo bolo pri jeho kúpe poštovné "zadarmo"? Nestálo. Ak hľadáte kvalitu, nehľadajte najväčší diskont na internete. Tam totiž tú požadovanú kvalitu určite nenájdete. Kvalitný produkt aj služba majú vždy svoju hodnotu.