Doprava
Dopravcovia
Kuriéri GLS doručujú zásielky počas bežnej pracovnej doby od 8:00-17:00. Na doručenie zásielky majú zvyčajne 3 pokusy. V objednávke zadávajte adresu, na ktorej sa budete zdržiavať počas pracovnej doby. Kuriér vám bude pred doručením zásielky volať. Ak je zásielka na dobierku, sumu dobierky môžete kuriérovi uhradiť v hotovosti, alebo aj kartou.
V deň doručovania zásielky si viete overiť detaily doručenia na zákazníckom servise GLS (+421 45 52 42 500 alebo 18 585). Identifikujete sa vždy na základe čísla zásielky.
Zmeny možnosti doručenia zásielky sú vám k dispozícii hneď, ako dostanete od GLS e-mail alebo textovú správu s informáciami o vašej zásielke. Svoj balík môžete sami presmerovať do Balíkomatu, Parcel Shopu, na iný dátum doručenia, alebo na inú adresu doručenia.
Pri druhom e-maile alebo textovej správe vám GLS oznámi, kedy vaša objednávka pravdepodobne dorazí a obdržíte aj trojhodinový časový rámec doručenia balíka.
Pokiaľ sa tak nestane a zmeškáte prvý pokus o doručenie zásielky, máte opäť k dispozícii rôzne možnosti doručenia. Dostanete e-mail alebo textovú správu s odkazom, ktorý vás zavedie priamo k možnostiam pre doručenie vašej zásielky. Pri druhom pokuse o doručenie si môžete vybrať pre vás najvhodnejší spôsob prevzatia balíka.
Doručenie na výdajné miesto spoločnosti GLS. Ide o doručenie do odberných miest (ParcelShop) alebo do Balíkoboxov GLS, prípadne do AlzaBoxov (v tomto prípade je nutná úhrada pri preberaní zásielky kartou cez aplikáciu spoločnosti GLS). Zoznam odberných miest a Balíkoboxov nájdete na https://gls-group.com/SK/sk/vyhladavac-parcelshopov/.
Po doručení balíka na vyzdvihnutie vám bude prostredníctvom SMS alebo e-mailu zaslaná notifikácia, ktorá obsahuje PIN kód potrebný k prevzatiu. S týmto kódom a s platným občianskym preukazom alebo pasom si môžete vyzdvihnúť svoju zásielku.
Zásielka bude uložená vo výdajnom mieste ParcelShop 5 dní odo dňa doručenia a v Balíkoboxe 4 dni odo dňa doručenia.
Vďaka službe FlexDeliveryService môžete zásielku presmerovať a sledovať priebežné informácie o stave balíka. O službách pre príjemcu GLS zásielky sa dozviete viac na https://gls-group.com/SK/sk/sluzby-pre-prijemcu/moznosti-dorucenia/.
Dôležité: Nezabudnite si skontrolovať otváracie hodiny vybraného výdajného miesta GLS ParcelShop (Balíkoboxy sú k dispozícií nepretržite 24 hodín a 7 dní v týždni). Ak si vyberiete doručenie do AlzaBoxu, potrebujete mať v mobile stiahnutú aplikáciu GLS a aktivovanú platbu kartou. Pre viac informácií o doručovaní na výdajné miesta GLS Parcel Shop navštívte webovú stránku https://gls-group.com/SK/sk/sluzby-pre-prijemcu/.
Dobu uloženia zásielky v zásielkovni budete mať taktiež uvedenú v sms správe. Ak si Vašu zásielku nestíhate prevziať v úložnej lehote, oznámte to prosím telefonicky do vami vybratej zásielkovne a oni vám lehotu na vzájomnej dohode predĺžia. Prípadne si lehotu môžete predĺžiť sami v mobilnej aplikácii Packeta. Priamo na výdajnom mieste si môžete zásielku rýchlo skontrolovať, či tovar dorazil v poriadku a v prípade potreby poškodenia tovaru môžete zásielku rovno vrátiť.
Zásielku si preberiete vo vami vybranej pobočke zásielkovne. Zvoliť si môžete ktorúkoľvek zo zásielkovní. Najvhodnejšie je vybrať si tú zásielkovňu, ktorú máte najbližšie. O prijatí vašej zásielky do vami vopred vybranej Zásielkovne vás budeme informovať sms správou v ktorej obdržíte PIN kód, ktorý je nutné si zachovať pre výdaj vašej zásielky.
Platbu prípadnej dobierky je možné uskutočniť v hotovosti alebo kartou, záleží od vami zvolenej zásielkovne. Formu platby budete mať oznámenú v SMS správe. Preto ak bude možnosť platiť iba v hotovosti, vopred si pripravte hotovosť pre úhradu vašej zásielky.
Lehota dopravy je nasledujúci pracovný deň po odovzdaní balíka do prepravy. Kuriéri DPD doručujú zásielky počas bežnej pracovnej doby od 8:00-17:00. Zákazník je o dodaní balíka kuriérskou službou informovaný SMS a emailovou notifikáciou o pohybe balíka.
Zákazník dostáva prvú notifikáciu v deň kedy je balík odovzdaný doručovacej spoločnosti DPD. Zákazník dostáva ráno v deň doručenia informáciu o 1-hodinovom časovom intervale času doručenia, a link, prostredníctvom ktorého môže zmeniť požadované údaje o doručení. Oznámenie obsahuje tiež číslo balíka a v prípade dobierky jej sumu. Sumu dobierky môžete kuriérovi uhradiť v hotovosti, alebo aj kartou.
Zásielka je doručovaná maximálne 3-krát. Prvé dva pokusy automaticky. Tretí na vyžiadanie dpd@dpd.sk.
V prípade dohody s užívateľom poštových služieb môže DPD Slovakia doručiť balík aj na alternatívne miesto doručenia a to do vybraného miesta "Pickup". Pickup je sieť odberných miest a boxov v rámci celého Slovenska. Lehota na vyzdvihnutie v odberných miestach je 5 dní. U boxov je lehota na vyzdvihnutie 3 dni. Zákazník je informovaný notifikáciou.
Zásielka bude doručená na odberné miesto alebo do samoobslužného boxu spoločnosti DPD Pickup. Zoznam odberných miest a boxov nájdete na www.dpdgroup.com/sk/mydpd/parcel-shops. V deň doručenia na odberné miesto vám príde SMS alebo e-mail s PIN kódom. Ten budete potrebovať na prevzatie zásielky, preto je veľmi dôležité si ho dôkladne uchovať.
Zásielka bude uložená na odbernom mieste po dobu 5 kalendárnych dní (vrátane sviatkov) a v boxe po dobu 3 kalendárnych dní (vrátane sviatkov). Lehota plynie od nasledujúceho dňa po doručení do odberného miesta. Po uplynutí lehoty bude zásielka vrátená odosielateľovi.
So službou myDPD môžete zmeniť miesto a dátum doručenia zásielky a sledovať kde sa kuriér práve nachádza. O službe myDPD sa dozviete viac na www.dpd.com/sk/sk/mydpd/.
Dôležité: Nezabudnite si skontrolovať otváracie hodiny vybraného výdajného miesta DPD Pickup (Samoobslužné boxy sú k dispozícií nepretržite 24 hodín a 7 dní v týždni). Ak si vyberiete doručenie do AlzaBoxu a platbu na dobierku, platiť budete cez platobný link zaslaný sms správou od spoločnosti DPD, keďže vlastníkom AlzaBoxov nie je DPD, ale externá firma. Pre viac informácií o doručovaní na výdajné miesta DPD Pickup navštívte webovú stránku www.dpd.com/sk/sk/cakam-balik/.
Zásielku si môžete prevziať aj v našej košickej predajni a to po jej uhradení online v e-shope.
Máte možnosť samozrejme nakúpiť alebo ovoňať naše produkty v predajni v Košiciach aj bez rezervácie pomocou online objednávky v e-shope. Zastavte sa u nás kedykoľvek od 9:00-17:30 v pracovné dni.
Najčastejšie otázky k doprave
Po vybavení objednávky vám pošleme email, v ktorom nájdete priamy link do veľmi prehľadnej stránky na sledovanie zásielky, kde nájdete všetky potrebné a neustále aktualizované informácie o vašej zásielke.
Áno, ak ste si vybrali doručenie kuriérom a nie na výdajné miesto, tak vám bude kuriér pred doručením zásielky volať. Následne vám zásielku bude doručovať na adresu, ktorú ste uviedli ako dodaciu. Doručenie prebieha počas bežnej pracovnej doby. Kuriérovi je potrebné dvihnúť telefón, inak sa komplikuje doručenie zásielky a hrozí jej neprevzatie a vrátenie naspäť k nám. Niekedy kuriér uloží zásielku na najbližšie výdajné miesto daného prepravcu ak sa vám nedokáže dovolať.
Ak je zásielka navonok poškodená, nepreberajte ju a dajte nám vedieť, že bola poškodená napríklad aj telefonicky na čísle +421 949 007 555 (8:00-16:30 hod.). Ak ste prevzali zásielku a po jej otvorení ste zistili, že nejaký produkt je poškodený, napíšte nám mail na info@giovani.sk a do prílohy mailu pripojte fotky zásielky alebo poškodeného produktu. Situáciu určite vyriešime k vašej spokojnosti a poškodený kus vám bude nahradený aj s darčekom naviac.
Skontrolujte si pohyb zásielky (tracking). Odkaz na sledovanie zásielky nájdete napríklad v maili o expedovaní zásielky. A ak meškanie naozaj pretrváva, kontaktujte nás telefonicky na čísle +421 949 007 555 (8:00-16:30 hod.) alebo mailom na info@giovani.sk. Situáciu preveríme a vyriešime tak, aby ste mali vašu zásielku čo najskôr doma.